Sipuliviinapuro
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Sipuliviinapuro

Suomen suurin Ryhmy ja Romppais foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Sipuliviina

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyTo Toukokuu 03, 2012 1:48 am

Onkos kukaan teistä koskaan muuten tehnyt tai juonut sipuliviinaa. Minä en se olisi kyllä hauskaa vaikka uskontoni kieltääkin sen. @


Viimeinen muokkaaja, Wedge pvm To Marras 08, 2012 11:34 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyTo Toukokuu 03, 2012 7:28 am

Enpä ole koskaan kokeillut, tahi maistellut. En kyllä muutenkaan oikein pidä alkoholituotteista. Maistoin kerran siideriä, ja kadun sitä ehkä eniten elämässäni. Sipuleista kyllä pidän kovasti, joten ehkä myös sipuliviinasta pitäisin. Tiedä häntä, taidan kuitenkin jättää kokeilematta toistaiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyPe Toukokuu 04, 2012 4:40 am

En kyllä itsekään ole mikään alkoholin tukija päinvastoin. Vaikka kyllä minä joskus join simaa. Voi ei.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptySu Toukokuu 06, 2012 6:04 am

Heh, minäkin join juuri tänään vapun viimeiset simat, voieii. Pitäisiköhän ensi vappuna tehdä sitten sipulisimaa? Pidän sipuleista ja pidän simasta joten varmaankin pitäisin sipulisimastakin. Ainakin pienen koe-erän voisi tehdä. En edelleenkään usko, että mieleni halajaisi viinan nautiskelua, vaikka se sipuleita sisältäisikin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptySu Toukokuu 06, 2012 11:10 am

Simasta nyt puheen ollen niin en sipulisimasta tiedä mutta se kyllä voisi olla hyvä kokeiiluaihe.Tekisikö sitten sen niin että tekee simaa ja laittaa sinne sitten sipulipalasia. Ekä siitä voisi tulla jonkinlaista korviketta jota voisi nauttia sipuliviinan sijaan romppaisia lukiessa, kun nuo muut alkoholijuomat eivät sitten kiinnosta tippaakaan. Tajusitteko?
Mutta karpalosimaa on tullut tehtyä ja se oli ihan tosi hyvää. Nyt en kyllä ole ihan varma mutta minusta tuntuu että olen joskus tehnyt raparperisimaa, ainakin se kuulostaa niin tutulta että se voi olla. Jossain näin ohjeen greippisimasta, vissiinkin akalailla niin että korvaa stiruunaa greipillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyMa Toukokuu 07, 2012 10:03 am

Stiruuna ja greippihän nyt ovat melkein kuin sama asia. Ehkä greipistä tulee vähän happamampi olo, ja onhan niissä semmoinen sävyero. Itse en ole kokeillut koskaan mitään tuommoisia erikoissimoja, mutta sipulisiman varmistus olisi varmastikin juuri semmoista, että simapulloon laitetaan sipuleita. Toisaalta sipuliviinahan valmistetaan siten, että ensin laitetaan pilkotaan sipulit pulloon ja sitten vasta viinat päälle. Täten voisi kuvitella, että sipulisimassakin ensin laitetaan pohjalle sipulit ja sitten vasta simat päälle. Mitenköhän on asian laita, haiseekohan sipulisima yhtä karmaisevalta kuin sipuliviinan kirjoissa kuvataan haisevan.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyTi Toukokuu 29, 2012 9:37 am

Laitoin tuossa noin viikko sitten sitten raparperisiman käymään ja huomisella se sitten on jopa valmista. Olen tosi onnellinen vaikka lähisukulaiseni manailevatkin minua vastaan kun kuulemma joku aikaisempi rapsim kokeiluni olisi epäonnistunut täysin. Itse en mokomaa muista taitaakin olla vain kateellisten panettelua mokoma. Olisi voinut melkein laittaa johonkin noista vähän sipulia mutta en sitten laittanut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyLa Kesä 02, 2012 1:34 am

Itsellänikin on tässä raparperisimat perinteisellä käymismenetelmällä valmistumassa, ja olen tehnyt päätöksen tehdä pienen erän sipuliraparperisimaa. Ilmoittelen sitten tuloksia siitä tänne, mä odotan sitä hirveesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyLa Kesä 02, 2012 10:53 am

Mörökölli kirjoitti:
Itsellänikin on tässä raparperisimat perinteisellä käymismenetelmällä valmistumassa, ja olen tehnyt päätöksen tehdä pienen erän sipuliraparperisimaa. Ilmoittelen sitten tuloksia siitä tänne, mä odotan sitä hirveesti.

maistoin eilen raparperisimaa ja se oli hyvää 5/5. Ilmoittele sitten kun sipuliraparperisimasi on valmista niin tulen maistelemaan sitä. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyTi Kesä 12, 2012 1:13 pm

Raparperisimani epäonnistui surkeasti, ja siksi jätin sipuliraparperisimatkin tekemäti. 4,5/5, koska siinä ei maistunut raparperi, eikä kyllä mikään muukaan. Sain siitä vatsanpuruja, niin en edes uskaltanut kokeilla sipulin kanssa. Kai ne vielä homehtuvat jääkaapissa, mutta simahan paranee vanhetessaan. En kyllä edelleenkään usko, että tämä olisi viinan kanssa mitenkään yhtään hienompi makuelämys. Ehk' sitten kirsikkasimaa cherry , rakastan tätä hymiötä cherry
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina EmptyKe Kesä 13, 2012 9:23 am

Ahhhh minun raparperisimani onnistui ainakin yli lähisukulaisteni kurjien odotusten. Se maistui simalle mutta siinä oli semmoinen hyvä raparperinen jälki- ja sivumaku. Aluksi minusta tuntui että eihän tässä maistu raparperi mutta kyllä siinä maistui. Siinä vain tuli tosi paljon vaahtoa jo tekovaiheessa. ja sitten pulloja oli hankala avata kun joko piti avata tosi varovasti, että siinä meni tosi kauan, tai sitten vain avata jolloin puolet pullosta menee hukalle. Kaikki nauttineet kysyivät ja kommentoivat että laitoitkos liikaa hiivaa? Paljonkos hiivaa laitoit. Laitoin pienen herneen kokoisen palasen kun olin kuullut ettei sitä taritse edes herneen kokoista niin laitoin pienemmän. Kuten Mörökölli sanoikin niin sima paranee vanhetessaan, niin myös minun simani. Viimeisessä pullossa maistui vielä selkeämmin raparperi, ja oli muutenkin hyvää. 9273/9273 koska siinä maistui raparperi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sipuliviina Empty
ViestiAihe: Vs: Sipuliviina   Sipuliviina Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sipuliviina
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sipuliviinapuro :: Ryhmy & Romppainen :: Yleisiä R&R jutelmia-
Siirry: