Sipuliviinapuro
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Sipuliviinapuro

Suomen suurin Ryhmy ja Romppais foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Uskonto/aatteet

Siirry alas 
4 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyTo Toukokuu 03, 2012 11:12 am

Pyritään pohtimaan elämän hengellisiä tarkoituksia sulassa sovussa ja yhteisymmärryksessä. Eihän pieni kiistely ketään tapa, mutta suuren kiistelyn hyväksyttävyys saattaa olla vähän kiistanalaista.

Minä uskon vähän kaikenmoisiin asioihin. Uskon esimerkiksi 2 metrisiin ihmisiin, ja siihen että Daavid surmasi Goljatin ritsalla, tai jollain semmoisella. Vakaasti uskon myös siihen, että avaruudessa on VALIS niminen satelliitti, joka jollain tavalla kontrolloi meitä täällä maan päällä. Oikeastaan mielestäni ihmiset asuvat Andromedassa, ja me täällä maassa olemme vain tämmöinen vähäsen epäonnistunut retkikunta, ja VALIS yrittää pelastaa meidät. Tätä nyt on vähän vaikea selittää. Pyrin siihen ehkä myöhemmin.

Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 04, 2012 4:44 am

Mutta eihän VALIS oikeasti ole satelliitti. Se on vain lisäjuttu että se olisi vähän scifimäisempi. Uskontoni muuten sanoo että minun pitää välttää verta, se määrättiin ensimmäisessä kirkolliskokouksessa. Harmi että kolmas silmäni on otettu pois, enkä ole koskaan nähnyt vaaleanpunaista valoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eräilijä
Sähköleskiyli-insinöörskä
Eräilijä


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 03.05.2012
Ikä : 133
Paikkakunta : Uzijoki

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Minun aatteeni   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 04, 2012 9:06 am

Itse uskon siihen, että kaiken takana on Hermanni



Yrittäkäämme kirjoittaa viestimme niille sopiviin topiin! Önskar: YP
Takaisin alkuun Siirry alas
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 04, 2012 11:06 am

Ooooh minun biologian & maantiedon (roskatieteitä?) opettajani on sitä mieltä että kaiken takana on nainen. Itsekin vähän uskon kyllä siihen, se kuulostaa hyvältä. Sanoohan vanha Slipknotin kappalekin että kaiken takana on nainen. flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 04, 2012 12:22 pm

Minä olen myös vahvasti sen kannalla, että kaiken takana on nainen. Kerran joku sanoi minulle, että kaiken takana on järki, mutta voihan nainenkin olla järkevä. Minäkään en ole koskaan nähnyt vaaleanpunaista valoa, toivoisin kyllä kovasti näkeväni semmoisen joskus. Ja mitä kolmanteen silmään tulee, niin vanhan lorun mukaan kolmas pyörä liikaa on. Mutta entäpä 4. silmä? Onhan toisaalta 2 silmää parempi kuin 1, niin kuin tällä cyclops
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyTi Toukokuu 08, 2012 4:58 am

Minä muuten uskon siihen että aurinkoa ja kuuta ei ole olemasasa. Ne ovat vain reikiä ja taivas on kupu. En usko mihinkään rajoittuneisiin, mutta uskon kyllä että siilit lentävät ja banthoilla on siivet.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 4:54 am

uskon siihen että avaruutta ei ole olamassa ja on vain kupu, jossa on reikiä. Kaiken takana ei ole naista. Enkä myöskään usko rajoittuneeseen hemmoon jonka mielestä aikaa ei ollut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 4:57 am

Ohhoh, aatteemmehan käyvät melko hyvin yhteen perinteisellä käymismenetelmällä! Täytyy vain korjata, että olen varma siitä että kaiken takana on nainen. Niin sen täytyy olla. Etkö muka usko Sliippiknootin vanhaan kappaleeseen? Tulitikkuja ja menitikkuja täytyy muuten myöskin olla.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 4:59 am

slipknot vaikutta epäillyttävältä koska yhdellä heistä on löysä nenä joten en usko heitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 5:05 am

milestäni mailmassa on vain yksi uskonto koska oikeasti kristin usko,islamin usko ja juutalaisuus ovat sama uskonto. hindu ja budhalaisuus ovat taasen elämän katsomuksia. Kaikki luonnon uskonnot ovatkin sitten nigoille ja idjooteille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eräilijä
Sähköleskiyli-insinöörskä
Eräilijä


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 03.05.2012
Ikä : 133
Paikkakunta : Uzijoki

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Teoria maailman synnystä   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 8:53 am

harmaajätti kirjoitti:
milestäni mailmassa on vain yksi uskonto koska oikeasti kristin usko,islamin usko ja juutalaisuus ovat sama uskonto. hindu ja budhalaisuus ovat taasen elämän katsomuksia. Kaikki luonnon uskonnot ovatkin sitten nigoille ja idjooteille.

Itse uskon alkuräjähdykseen ja siihen että Stephen Hawking on maailman viisain ihminen.
En voi millään uskoa että olisi joku jonne joka olisi kaikkivoipa.
Keep 'em coming!
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 9:25 am

Minusta ajatus jostain maailman viisaimmasta ihmisestä on vähän typerä, koska eihän mitenkään voi mitata kaikkien maailman ihmisten älykkyyttä. Tai vaikka nyt mittaisikin, niin ei minusta mikään älykkyysosamäärän mittaaminen ole millään muotoa totuudellinen menetelmä järjen mittaamiseen, koska viisautta on mielestäni mahdoton mitata. Se on niin raskasta.

En kyllä toisaalta usko mihinkään kaikkivoipaankaan jonneen tai muuhunkaan. Ka kerran yksi hassutukkainen tyyppi kertoi minulle tämmöisen paradoksin: Jos jumala on kaikkivoipa niin sitten hänen pitäisi pystyä luomaan jokin asia, joka on niin painava ettei hän jaksa sitä nostaa. Sitten hän ei kuitenkaan ole kaikkivoipa, kun eihän hän voi nostaa sitä juttua. Minusta tuo todistaa sen, että kaikkivoipaisuus on mahdotonta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 9:29 am

tuo nyt on naurettavaa. Et ole Jumala et voi ymmärtää miltä tuntuu olla kaikki voipa joten etväin ymmärrä miten se on mahdollista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 10:39 am

harmaajätti kirjoitti:
tuo nyt on naurettavaa. Et ole Jumala et voi ymmärtää miltä tuntuu olla kaikki voipa joten etväin ymmärrä miten se on mahdollista.
Niinpä olen täysin samaa mieltä, hassutukkainen jätkä oli aivan hakoteillä ja yritti vain kuulostaa viisaalta. Hän toistaa viisastellakseen jonkun muun viisauksilla. Näin Sinuhea lainataksemme.
Kaikkivoipainen jonne on harhaoppi, kaikkivoipa kyllä on olemassa mutta Hän ei ole jonne. Stephen Hawking on aistiharhainen ja rajoittunut. Erittäin rajoittunut. Näin kerran erään dokumentin jossa hän sanoi että ennen ei ollut mitään, ei edes aikaa, ja sitten räjähti, harvinaisen rajoittunutta.
Takaisin alkuun Siirry alas
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyPe Toukokuu 11, 2012 10:53 am

Wedge kirjoitti:
harmaajätti kirjoitti:
tuo nyt on naurettavaa. Et ole Jumala et voi ymmärtää miltä tuntuu olla kaikki voipa joten etväin ymmärrä miten se on mahdollista.
Niinpä olen täysin samaa mieltä, hassutukkainen jätkä oli aivan hakoteillä ja yritti vain kuulostaa viisaalta. Hän toistaa viisastellakseen jonkun muun viisauksilla. Näin Sinuhea lainataksemme.
Kaikkivoipainen jonne on harhaoppi, kaikkivoipa kyllä on olemassa mutta Hän ei ole jonne. Stephen Hawking on aistiharhainen ja rajoittunut. Erittäin rajoittunut. Näin kerran erään dokumentin jossa hän sanoi että ennen ei ollut mitään, ei edes aikaa, ja sitten räjähti, harvinaisen rajoittunutta.
samaa mieltä. ei me voida alkaa rajoittuneita uskomaan eikä jonneja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyLa Toukokuu 12, 2012 1:03 am

Kyllä minä uskon, että jonneja on olemassa, mutta en kyllä välttämättä uskoisi siihen mitä he sanovat. Sen sijaan perustelunne kaikkivoivasta eivät vakuuttaneet minua. En usko kaikkivoipaan. Sitten voisin vielä lisätä, että kerran kuulin erään Stephen Hawkingin palvoja toverini sanovan, että hän oli muka nähnyt dokumentin, jossa sanottiin, että pakastinta ei voi tehdä lyjiystä. Sehän on naurettavan naiivia! Hänen mielestään pakastin muuttuu kuumaksi, jos sen rakentaa lyijystä ja oikeastaan sitä ei voi edes rakentaa lyijystä. Tuo on mielestäni oiva todiste kaikkien tiedespurgujen aistiharhaisuudesta!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyLa Toukokuu 12, 2012 3:23 am

olen samaa mieltä kanssasi siitä että tiede on roskaa ja uskon itsekkin jonnejen olemassaoloon en vain usko heidän puheitaan. Kaikkivoipa Jumala on olemassa. En näe syytä miksi ei olisi. En kyllä muista yhtään kohtaa raamatusta jossa Jumalaa sanottaisiin kaikkivoipaksi mutta luulen että sielä niin sanotaan ja niin myös itse uskon niin.

Mörökölli uskotko muuten yliluonnolliseen voimaan mutta et vain usko että se on kaikkivoipa vai oletko aistiharhainen kuten ameeninen ystäväni, joka ei usko mihinkään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mörökölli
Napoleoni
Mörökölli


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 02.05.2012
Ikä : 85
Paikkakunta : Vihtola

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptySu Toukokuu 13, 2012 1:30 am

Uskon kyllä uskovani yliluonnolliseen voimaan jos toiseenkin. Oikeastaan maailmahan on pullollaan kaikenmoisia yliluonnollisuuksia. Ja siihen en edelleenkään usko, että mikään voisi olla kaikkivoipa. Sutkautit melko osuvasti, että eihän sitä välttämättä edes mainita raamatussa. Mutta onneksi raamatussa mainitaan leviathan ja behemoth. Ne ovat todisteita dinosauruksista.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://morokolli.palstani.com
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptySu Toukokuu 13, 2012 1:55 am

kyllähän nuo behemoth ja leviathan raamatussa mainitaan mutta ei se minusta dinosaurusten olemassa oloa todista. Itse en usko dinosauruksiin enkä etelän apinoihin. (paitsi että niitä oli eilen) Behemoth ja Leviathan olivat luultavasti joitakin Jumalan luomia yliluonnollisia olentoja. Behemoth saattoi myös olla virtahepo. Minulla on muuten peli missä on behemoth niminen tyyppi ja se on semmoinen dino.
Takaisin alkuun Siirry alas
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptySu Toukokuu 13, 2012 9:20 am

No ainakin Jumala on kaikkivaltias se on raamatussa monta kertaa. Eihän se sama asia tietysti ole kuni kaikkivoipa, mutta jos vallitsee kaikkea niin eikö sitten myös voi sitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptySu Toukokuu 13, 2012 9:37 am

varmistin asian mainitaanko raamatussa Jumalan kaikki voipaisuus niin kyllä sielä mainitaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Wedge
Mullikuhnuri
Wedge


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 03.05.2012
Ikä : 1389
Paikkakunta : Coruscant

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptySu Toukokuu 13, 2012 9:41 am

Missä kohdassa raamattua? Olinkin kyllä aika varma että siellä niin luki. Nyt sitten sainkin varmuuden.
Takaisin alkuun Siirry alas
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyMa Toukokuu 14, 2012 4:09 am

en varsinaisesti itse varmistanut etsien raamatusta sitä kohtaa. Kysyin luotettavasta lähteestä asiaa ja googletin.
löydät kyllä googlesta sen kohdan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eräilijä
Sähköleskiyli-insinöörskä
Eräilijä


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 03.05.2012
Ikä : 133
Paikkakunta : Uzijoki

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Paras uskomus   Uskonto/aatteet EmptyKe Toukokuu 23, 2012 2:54 am

Olette vain niin todella rajoittuneita että ette voi tajuta universaalisia viisauksia
Takaisin alkuun Siirry alas
harmaajätti
Iivana
harmaajätti


Viestien lukumäärä : 29
Join date : 11.05.2012
Ikä : 2021
Paikkakunta : somalia

Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet EmptyKe Toukokuu 23, 2012 2:56 am

Mielestäni sinä se rajoittunut olet kun uskot vain sitä minkä näet ja mitä koulussa sanotaan. Et pytsy myöntämään Jumalan olemassa oloa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uskonto/aatteet Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonto/aatteet   Uskonto/aatteet Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uskonto/aatteet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sipuliviinapuro :: Kaikenmoinen anti Ryhmy ja Romppainen jutelmailu :: Kaikenmoiset yleisyydet-
Siirry: